TIEDOTE: Lounais-Suomen Liikunta ja Urheilu ry:n Kevätkokous 2024 – LiikUn tunnustuslevyke Iida Eloselle ja Timo Santavuolle OKM:n liikunnan ja urheilun ansioristi

18.4.2024

Lounais-Suomen Liikunta ja Urheilu ry (LiikU) piti sääntömääräisen kevätkokouksensa 18. huhtikuuta 2024 Rauman kaupungintalolla. Kokous kokoontui käsittelemään saavutuksia menneeltä vuodelta, joka oli LiikUn 30vuotis toimintakausi sekä tulevaisuuden suunnitelmia.

Kevätkokouksessa ojennettiin LiikUn tunnuslevyke Iida Eloselle ja palkittiin ansiokkaasti Timo Santavuo OKM:n liikunnan ja urheilun ansioristillä heidän merkittävistä panoksistaan yhdistyksen toimintaan. Elonen ja Santavuo olivat estyneitä saapumaan LiikUn syyskokokoukseen ja siksi huomioiset tapahtuivat kevätkokouksessa.

Kokouksen puheenjohtajana toimi Timo Santavuo, joka johti keskustelua 2023 vuosikertomuksen ja tilinpäätöksen hyväksymisestä. Kokous myönsi vastuuvapauden tilivelvollisille ja asetti ehdollepanotoimikunnan valmistelemaan syyskokouksen henkilövalintoja.

Hallituksen esittämä jäsenmaksun säilyttäminen ennallaan hyväksyttiin yksimielisesti, mikä varmistaa jäsenistön taloudellisen ennustettavuuden jatkossakin.

Ennen kevätkokousta pidetyssä hallituksen kokouksessa käsiteltiin valtion kehysriihessä esitettyjä leikkauksia liikuntaan ja urheiluun. LiikUn aluejohtaja Jukka Läärä esitti kokouksessa toiveen suunnitelmien laatimiseksi näihin leikkauksiin reagoimiseksi ja vahvisti yhdistyksen sitoutumisen jäsentensä edunvalvontaan.