Evästeasetuksesi on tallennettu.

TIEDOTE 18.11.2023 Tommi Vasankari Lounais-Suomen Liikunta ja Urheilu ry:n puheenjohtajaksi

18.11.2023

Sotilaslääketieteen professori ja UKK -instituutin johtaja Tommi Vasankari on valittu LiikUn 30-vuotisjuhlakokouksessa uudeksi Lounais-Suomen Liikunta ja Urheilu ry:n (LiikUn) puheenjohtajaksi. Puheenjohtajakausi on kaksivuotinen.

LiikU on ollut edelläkävijä ja ketterä toimija liikunnallisen elämäntavan edistäjänä. Lounaissuomalaisena olen aina ollut ylpeä täällä tehdystä paikallisesta liikunnan edistämistyöstä. On hienoa saada johtaa hyvin hoidettua liikuntajärjestöä ja toivon, että voin mukanani tuoda lisäarvoa LiikUn toimintaan. ” – juuri valittu puheenjohtaja Vasankari kommentoi.

LiikUa kymmenen vuotta johtanut professori Pasi Koski totesi, että voi hyvillä mielin jättää puheenjohtajan tehtävät osaaviin käsiin. Koski nimettiin samassa kokouksessa LiikUn kunniajäseneksi. Kaikkiaan Koski on ollut LiikUn hallituksessa 19 vuotta, josta kymmenen viimeistä vuotta puheenjohtajana. Kunniajäseneksi nimettiin myös 27 vuotta LiikUn hallituksessa toiminut Satu Mikola. Sekä Mikola että Koski olivat jo aiemmin ilmoittaneet, että päättävät hallitustyön tämän vuoden lopulla.
LiikUn varapuheenjohtajana jatkaa Loimaalta Tarja Mäki-Punto-Ristanen.

Hallituksen jäseninä jatkavat Iida Elonen (Rauma), Päivi Luontola (Pori), Sini Nikunen (Turku). Hallituksen uudeksi jäseneksi nimettiin urheiluoikeuden professori Antti Aine.

LiikUn hallitus kokonaisuudessaan:
puheenjohtaja Tommi Vasankari